Thailand is the bomb - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Miranda Wolbers - WaarBenJij.nu Thailand is the bomb - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Miranda Wolbers - WaarBenJij.nu

Thailand is the bomb

Blijf op de hoogte en volg Miranda

01 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Mijn avonturen door Thailand zitten er bijna weer op! Aanstaande zaterdag vlieg ik naar Hanoi, Vietnam. Ik heb goede verhalen gehoord over Vietnam, dus ik heb er al veel zin in. Ik ben deze week nog ff in Bangkok. Ik ben eerst op Koh Samui geweest. Ik ben vanaf Kuala Lumpur naar Surat Thani gevlogen, voor het eerst helemaal alleen. Het alleen reizen bevalt supergoed, ik had dit gelijk van het begin af aan moeten doen. Je bent eigenlijk nooit alleen, je ontmoet zoveel mensen in hostels en zoveel mensen reizen alleen, dus je maakt makkelijk contacten. En als je even geen zin in mensen hebt, ga je er lekker alleen op uit. Je hoeft met niemand rekening te houden en kunt de hele dag doen wat je zelf leuk vindt. Wat een vrijheid!
Koh Samui; totaal twee dagen geweest, heb niet veel uitgespookt, ik zat nog met mijn zwakke enkels na de jungletocht, dus het was vooral veel relaxen. Ben even gaan zwemmen in de zee en ja hoor ik was nog geen twee minuten in de zee en ik voelde opeens een groot stuk glas in mijn grote teen, bloeden als een gek, haha heb ik weer! Gelukkig kon een jongen uit het hostel zijn ehbo kunsten gebruiken. Verder niet heel veel gezien van het eiland, maar het viel me gelijk op dat de mensen ontzettend vriendelijk zijn. Het leukste was dat Jacky, een meisje van mijn opleiding ook op Koh Samui was. Zo leuk om ff een bekend gezicht van thuis te zien:D We besloten om samen met Ricky naar Phuket te reizen. Om vanaf Phuket weer naar het eiland Koh Phi Phi te gaan. Alledrie wilden we dolgraag het eiland zien waar de film "The Beach" is opgenomen. Op Phuket hebben we een Thaise eetproeverij gehouden in ons hostel, het thaise fruit en andere gerechten smaakten goed. Ook hebben we de Big Buddha gezien! Na 3 nachten zijn we met de boot naar Koh Phi Phi gegaan. Ik merkte meteen dat dit het eiland is waar ik naar op zoek was. Sfeer, gezelligheid, leuke mensen en een mooi strand. Ik was gelijk enthousiast. Ook het uitgaansleven was uitbundig. Met fire shows en vele buckets;) We hebben vanaf Koh Phi Phi een excursie gedaan naar verschillende kleine eilandjes. We zijn naar Monkey beach geweest; de naam zegt het al, overal aapjes. De apen zijn enorm brutaal, we arriveerden met de boot en ze klommen gelijk op de boot om eten en camera's te jatten. Ze springen bij de toeristen op de schouders voor uitgebreide fotosessies. Al snel hong er een aap aan mijn been. Ik dacht oh wat schattig en vroeg aan Jacky of ze een foto wilde maken. Opeens bijt het kreng in mijn been en ja hoor het bloedde ook nog. Terug op de boot hoorde ik dat ik naar het ziekenhuis moest voor inentingen. In het ziekenhuis hoorde ik dat ik totaal 5 inentingen nodig heb, de eerste op dag 0 en de laatste op dag 28. WAAAAAAT. Balen als een stekker natuurlijk en ook in paniek. Een apenbeet is levensgevaarlijk en je kan er zelfs dood aan gaan. Dus ik haal natuurlijk braaf mijn inentingen. Dat was alweer het tweede ziekenhuisbezoekje van mijn reis!

Maar er is ook leuk nieuws; ik heb samen met Ricky gekampeerd op het eiland Maya Bay, "The Beach" film locatie! We waren totaal met 24 mensen op het eiland. Twee dagen eerder zijn we daar een middag geweest en het zat vol met toeristen. Maar tijdens het kamperen ben je met een kleine groep. Super ervaring! Met zijn allen bij het kampvuur, gitaar erbij, zingen en veel buckets;) Het eiland is nog mooier dan de foto's op Google. Onze gids bleek knettergek te zijn, ik heb me slap gelachen om hem, hij zat standaard met een fles wodka aan zijn mond, ook de dagen na het kamperen. Na Koh Phi Phi ben ik naar Koh Tao gegaan in mijn eentje voor mijn duiklessen. Hier heb ik in 3 dagen mijn Padi open water certificaat behaald bij een nederlandse duikschool. Lekker om weer even nederlands te kwakken. Nu ben ik terug in Bangkok en Jacky en Ricky zijn hier ook. Dit was eigenlijk heel toevallig, want we hadden verwacht elkaar een paar weken niet te zien. Maar het is toch anders gelopen. Gister flink op stap geweest, Bangkok is crazy, de meeste mensen zijn hier knettergek en iedereen gaat los op straat. Het viel me wel op dat er ongelofelijk veel kleine kinderen bedelen op straat, ze lopen om 04:00 uur nog met rozen en andere onzin rond. Ze slaan zelfs toeristen als ze niks willen kopen. Morgen ga ik met Jacky naar Kanchanaburi. Hier gaan we olifant rijden en bamboo rafting etc. Ik stop maar weer met schrijven. Ik hoop dat ik snel weer tijd heb voor een reisverslaggie.

Liefs xx

  • 01 Augustus 2012 - 16:04

    Zoran:

    Heeej aapje!

    Dit klint ook weer erg tof allemaal! Maar wat me wel opvalt is dat je flink pech hebt met al die sneeën en beten! Dat je niet bent geweest waar The Hangover is opgenomen ;)

    X Zoran!

  • 02 Augustus 2012 - 17:51

    Alie:

    Wat weer een super leuk verhaal, je beleefd ook altijd van alles he! dus Maya Bay was echt een paradijs? een duikcursus lijkt me ook echt super, vooral daar, een paradijs onder water! Vietnam is vast ook heel mooi! nog maar 3 weekjes, gaat snel!! liefs mams

  • 03 Augustus 2012 - 12:33

    Herman Wolbers:

    Hoi schat je hebt het wel naar je zin daar lees ik. En als ik dat allemaal lees denk ik ja dit is echt mijn dochter want je bent precies mij ik heb ook vaak pech als ik op vakantie ga en beleef ook altijd van alles en reis ook wel graag alleen ff met niemand rekening hoeven te houden en idd je maakt ook veel sneller contact met andere mensen als je alleen reist. Hoop dat je nog een hele fijne restvakantie hebt met niet te veel pech en gauw weer thuis komt om je spannende verhalen aan te horen.En doe voorzichtig op de terugreis.
    Groetjes je pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 5989

Voorgaande reizen:

24 Juni 2012 - 27 Augustus 2012

Mijn reis door Zuid Oost Azie

Landen bezocht: